PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

assalamualaikum

Thursday 12 January 2012

kenangan di sini

genap seminggu eira di rumah su..mak saudara eira kan nak buat majlis kenduri..so, terpaksa rajinkan diri untuk membantu apa yang patut..sepupu eira dah selamat diijab kabul malam jumaat lepas..

alhamdulillah semua berjalan lancar..eira nak cerita pengalaman eira pergi ke rumah pengantin perempuan..alahai..SESAT ! nasib baik jumpa juga rumah si pengantin..huhuhuhu..syok juga pengalaman sebegitu..bila diingat kembali, memang lucu..eira jadi pemandu pelancong..alamatnya, sesatlah jawabnya..terbukti eira memang tak layak jadi pemandu pelancong...hahahaha..

macam-macam ragam mak-mak saudara dan sepupu di sini..tak kering gusi ketawa..hilang sebentar kedukaan yang melanda hati biarpun hati ini kadang terguris dek ingatan yang lepas..

apa-apa pun, majlis kenduri akan berlangsung esok..alahai, mesti eira letih..letih buat apa? entah !
kehadiran orang baru dalam family kami ? agak sukar diterima..gembira ada , seram pun ada..

2 hari lepas eira tidur rumah tokki eira..biasa saja cuma perasaan eira saja yang tak ok..nenek tiri ? masing-masing duduk menyakat eira..entah apa yang tak kena.. (seram sejuk eira terpaksa tidur dengan nenek tiri)

eira demam, mama..i want you to be here..hahaha..rindu mama sangat-sangat..insyaAllah petang ini mama sampai..
 
 | rindu mama sangat-sangat |

0 comments:

Jika mahu mendapatkan yang soleh, kurangkan sedikit agenda menCARI si Soleh, tetapi berusahalah menJADI yang solehah. Jika inginkan yang solehah, janganlah cerewet sangat menCARI yang solehah, tetapi berusahalah menJADI yang soleh. Bertemu yang solehah, solehahnya dia belum tentu kekal. Bertemu yang soleh, solehnya boleh berubah… kerana si solehah dan si soleh adalah insan biasa. Tetapi jika semua orang fokus kepada JADI dan bukannya CARI, maka ramailah calon, dan mudahlah sedikit kehidupan. Dan kita sendiri tidak bimbang untuk berumah tangga dengan pasangan ‘itu’ walaupun mungkin tidak 100% (30% pun belum tentu) mengenalinya. Apa yang nak dibimbangkan, kita berkahwin sebagai sebahagian daripada proses untuk MENJADI, bukan MENCARI...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...