assalamualaikum

Monday, 23 January 2012

bertukar warna

sedikit terkilan dengan sikap ambil lewa diri sendiri..langsung tak berhati-hati apabila membuat sesuatu kerja..tak fikir dulu..inilah padahnya..

rajin semacam membawa padah..pagi-pagi hari basuh kain sembahyang..nak kasi wangilah katakan...hari ini nak pergi jalan-jalan ke terengganu..alamak !!!!

warna-warni..mungkin ! daripada ungu bertukar menjadi pink..memang cantikkan? ( cantiklah sangat cik eira sayang )

kalau eira tunjuk kat mama, confirm mama senyum.. (kalau mood baik)..dalam hati mama mesti kata macam ini 'anak aku....'..tapi silap hari bulan kena mood mama tak ok, mahu kena marah sambil ceramah panaskan hati yang tengah menggelegak..

haha..apa-apa pun, terima seadanya dan belajar daripada kesilapan..itulah kehidupan..
kalau warna hati yang luntur, mungkin lebih mudah..(not very sure!)..mungkin ada yang masih sudi ceriakan semula hati ini..tapi siapa yang sudi?huhuhu..

* * * * *

'itulah, tak tengok apa yang orang buat..kan dah jadi macam ini'

huhuhu..mama, i'm sorry..

 | belajar daripada kesilapan dan mungkin akan ulangi lagi |

0 comments:

Jika mahu mendapatkan yang soleh, kurangkan sedikit agenda menCARI si Soleh, tetapi berusahalah menJADI yang solehah. Jika inginkan yang solehah, janganlah cerewet sangat menCARI yang solehah, tetapi berusahalah menJADI yang soleh. Bertemu yang solehah, solehahnya dia belum tentu kekal. Bertemu yang soleh, solehnya boleh berubah… kerana si solehah dan si soleh adalah insan biasa. Tetapi jika semua orang fokus kepada JADI dan bukannya CARI, maka ramailah calon, dan mudahlah sedikit kehidupan. Dan kita sendiri tidak bimbang untuk berumah tangga dengan pasangan ‘itu’ walaupun mungkin tidak 100% (30% pun belum tentu) mengenalinya. Apa yang nak dibimbangkan, kita berkahwin sebagai sebahagian daripada proses untuk MENJADI, bukan MENCARI...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...