assalamualaikum

Saturday, 21 August 2010

tak ku duga!!!!!

memang lumrah kehidupan,xde sape pon mengetahui ape yang bakal berlaku...kadang2 kite x jangke pon bende 2 akan terjadi....

aku pon same ari ni...memang kebiasaan la,aku bangun,mesti cari 'pakwe' aku dulu....'hmmmm...kat mane eaaa????'....'jumpe pon'.....'hehehehehehehe'....kesian kat 'pakwe' aku,jatuh rupenye...xpe la....'aikkkkk,apesal pulak ni????adoiiiii....jangan ar camni'....aku pon tutup la 'pakwe' aku....aku nak bukak balik,dah x boleh.....

alamak!!!!'pakwe' aku rosak la....x boleh bukak terus....huaaaaaaa.....kenape la jadi camni....aku rase cam nak nangis aje....dah la banyak gile 'kasih sayang' dalam 'pakwe' aku tu...camne nak buat ni????aku nak sume 'kasih sayang' 2 semula.....

agak2 nye,papa nak beli x 'pakwe' baru kat aku ea???'papa!!!!i want back my boyfriend......' harap2 papa dah x marah aku nak 'pakwe' baru....mase aku nak tukar 'pakwe' dulu,papa cakap camni 'xyah nak mengade2,'pakwe' 2 ok lagi'....hmmm....sekarang ni,'pakwe' ni da rosak,so harap2 boleh tukar yang baru punye.....

hmmmm...kalau boleh nak 'pakwe' ni pulak...family dah setuju,tunggu papa aje......
Ya Allah,Engkau lembutkan lah hati papa aku ni....

Jika mahu mendapatkan yang soleh, kurangkan sedikit agenda menCARI si Soleh, tetapi berusahalah menJADI yang solehah. Jika inginkan yang solehah, janganlah cerewet sangat menCARI yang solehah, tetapi berusahalah menJADI yang soleh. Bertemu yang solehah, solehahnya dia belum tentu kekal. Bertemu yang soleh, solehnya boleh berubah… kerana si solehah dan si soleh adalah insan biasa. Tetapi jika semua orang fokus kepada JADI dan bukannya CARI, maka ramailah calon, dan mudahlah sedikit kehidupan. Dan kita sendiri tidak bimbang untuk berumah tangga dengan pasangan ‘itu’ walaupun mungkin tidak 100% (30% pun belum tentu) mengenalinya. Apa yang nak dibimbangkan, kita berkahwin sebagai sebahagian daripada proses untuk MENJADI, bukan MENCARI...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...