assalamualaikum

Friday, 25 March 2011

kenangan tingkatan 3 terimbau kembali

assalamualaikum..

wah..pagi2 lagi ari ni eira da postkan entri...hmm,bkannye ape, eira jnis mlas nk taip..dr smlam lgi bukak 'new post' p kemalasan m'hantui dri ni..npe la mnusia xcpta laptop gne hati je??snang an??

semalam adik eira ada keluarkan satu kertas, so eira tanya lah dia..
kertas pmr tahun bila tu??tahun lepas ke dua tahun lepas??
diam pulak minah ni,macam aku cakap dengan batang kayu..hahh..
bukan, kertas kerja kursus geografi..
hmm..eira pun duduk belek-belek lah..aisshh, menggamit memori eira masa form 3 dulu..bkan main susah nak buat..sampai nak nangis pun ada masa tu..tak ada bantuan langsung dari siapa-siapa..tapi semua dah lepas dan markah eira terbaik punya..

dia cakap nak tulis tangan, cikgu dia takut ramai pelajar yang main copy senang-senang saja..hahh..tak lawa lah tulisan adik eira tu..so,eira paksa juga buat dengan laptop...

dia duduk sibuk tnye nk wt cmne..nampak cm eira mula-mula dapat kertas 2 dlu..bingung+bengong.. kalau kakak dia dapat markah baik, kenapa adik dia tak boleh kan??so,eira akan jadikan kerja kursus dy 2 y t'baik dlam klangan dyorang..

kali ni dy dpat tjuk pencemaram alam sekitar..lbih sng coz kne wt kjian wt sekitar kwasan kg eira aje..eira dlu terpaksa ke bandar utk buat kajian..(bandar dekat saja dengan rumah)

warna tema folio kje krsus wne oren..eira tnye la npe plih oren,upe2nye cg da ttapkan..nice jgak oren 2..
harap2 pape pon kje y d beri tahun ni dpat dilaksanakan dgan sebaiknye..huhh..adik n kakak terpakse siapkan kajian..makin sibuk la tahun ni..2-2 amik exam besar

Saturday, 19 March 2011

kembali ke sekolah

السلام عليكم
ari ni last day cuti..eira relax je kt umah..p otak ni xprnah relax..cmne nk kasi relax ea??esok da start ari y pnuh ngan cbaran dan dugaan..moga eira still mmpu lalui ngan sabar..

xde kjayaan tnpa dugaan..byak sgt dugaan taun ni..dugaan plg bsar adalah MALAS..eira plg malas nk wt omwork..hisshh..dugaan kedua plak,hati n prasaan..huiihh..

esok da start skul..omwork byak sgt x ciap..asyik duk layan prasaan mlas aje..ntah bile la nk ciap..org len da ley duk relax,eira still ngan omwork y ntah ble nk ciap..
ohhh..thanx pada spe2 y komen lam post yang lepas..eira amik kputusan akan truskan..doakan eira n de group success..moga2 ade kesepakatan lam group ni..
ok la..stop smpi cni..nk smbung balik omwork y t'bkanglai 2..wallahualam ble mmpu eira ciapkan..
cikgu,i'm so sorry..but not my false..i'm de victim in dis case..he wronged actually..

Sunday, 13 March 2011

bila mama tengok result eira

agak2 korang la,mama eira ckap pe bile result 2 da de kt tgan dy??cbe korang teka..

hmm..sakit telinge eira kne leter..adess..nyesal aq kasi tgok..panass!!errr..

mama ckap,ari2 da aq blajar p dpat result truk gak..ari2 da pgi klas..ase cam x b'ksan lgsung lam dri eira nihh..ntah la mama oii..mb bkan rezeki lagi kot..

mama eira suh tmpal kt pokok klapa..kassi tayang kt sume org..biar sume org tgok n tau cmne result anak dy..hisshh..mama ni pon 1, lau ok xpe r..ni merah mka aq lau org tgok..

ehh..dpan umah eira wt knduri esok..ari ni da kne g tlong2..p eira MALAS..duk menaip kt cni aje..

Jika mahu mendapatkan yang soleh, kurangkan sedikit agenda menCARI si Soleh, tetapi berusahalah menJADI yang solehah. Jika inginkan yang solehah, janganlah cerewet sangat menCARI yang solehah, tetapi berusahalah menJADI yang soleh. Bertemu yang solehah, solehahnya dia belum tentu kekal. Bertemu yang soleh, solehnya boleh berubah… kerana si solehah dan si soleh adalah insan biasa. Tetapi jika semua orang fokus kepada JADI dan bukannya CARI, maka ramailah calon, dan mudahlah sedikit kehidupan. Dan kita sendiri tidak bimbang untuk berumah tangga dengan pasangan ‘itu’ walaupun mungkin tidak 100% (30% pun belum tentu) mengenalinya. Apa yang nak dibimbangkan, kita berkahwin sebagai sebahagian daripada proses untuk MENJADI, bukan MENCARI...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...