assalamualaikum

Friday, 25 March 2011

kenangan tingkatan 3 terimbau kembali

assalamualaikum..

wah..pagi2 lagi ari ni eira da postkan entri...hmm,bkannye ape, eira jnis mlas nk taip..dr smlam lgi bukak 'new post' p kemalasan m'hantui dri ni..npe la mnusia xcpta laptop gne hati je??snang an??

semalam adik eira ada keluarkan satu kertas, so eira tanya lah dia..
kertas pmr tahun bila tu??tahun lepas ke dua tahun lepas??
diam pulak minah ni,macam aku cakap dengan batang kayu..hahh..
bukan, kertas kerja kursus geografi..
hmm..eira pun duduk belek-belek lah..aisshh, menggamit memori eira masa form 3 dulu..bkan main susah nak buat..sampai nak nangis pun ada masa tu..tak ada bantuan langsung dari siapa-siapa..tapi semua dah lepas dan markah eira terbaik punya..

dia cakap nak tulis tangan, cikgu dia takut ramai pelajar yang main copy senang-senang saja..hahh..tak lawa lah tulisan adik eira tu..so,eira paksa juga buat dengan laptop...

dia duduk sibuk tnye nk wt cmne..nampak cm eira mula-mula dapat kertas 2 dlu..bingung+bengong.. kalau kakak dia dapat markah baik, kenapa adik dia tak boleh kan??so,eira akan jadikan kerja kursus dy 2 y t'baik dlam klangan dyorang..

kali ni dy dpat tjuk pencemaram alam sekitar..lbih sng coz kne wt kjian wt sekitar kwasan kg eira aje..eira dlu terpaksa ke bandar utk buat kajian..(bandar dekat saja dengan rumah)

warna tema folio kje krsus wne oren..eira tnye la npe plih oren,upe2nye cg da ttapkan..nice jgak oren 2..
harap2 pape pon kje y d beri tahun ni dpat dilaksanakan dgan sebaiknye..huhh..adik n kakak terpakse siapkan kajian..makin sibuk la tahun ni..2-2 amik exam besar

2 comments:

dellito said...Reply To This Comment

bagusnye akkk...

eira said...Reply To This Comment

@dellito
ehh..iye ke??bese aje la..kkak mne xsyang adik..

Jika mahu mendapatkan yang soleh, kurangkan sedikit agenda menCARI si Soleh, tetapi berusahalah menJADI yang solehah. Jika inginkan yang solehah, janganlah cerewet sangat menCARI yang solehah, tetapi berusahalah menJADI yang soleh. Bertemu yang solehah, solehahnya dia belum tentu kekal. Bertemu yang soleh, solehnya boleh berubah… kerana si solehah dan si soleh adalah insan biasa. Tetapi jika semua orang fokus kepada JADI dan bukannya CARI, maka ramailah calon, dan mudahlah sedikit kehidupan. Dan kita sendiri tidak bimbang untuk berumah tangga dengan pasangan ‘itu’ walaupun mungkin tidak 100% (30% pun belum tentu) mengenalinya. Apa yang nak dibimbangkan, kita berkahwin sebagai sebahagian daripada proses untuk MENJADI, bukan MENCARI...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...