PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

assalamualaikum

Saturday 30 June 2012

usia hari ini

terharu sebenarnya bila eira buka mesej sambil dengar earphone, tiba-tiba dengar bunyi something..terima kasih kawan sebab ingat hari ini..

eira sendiri lupa, sibuk sangat dengan kerja yang makin hari makin bertimbun..

sedih campur pilu bila dengar suara mama terjerit ucap 'selamat hari jadi, kakak'..mesti ruang dapur rumah kecoh..agak-agak eira lah..macam-macam nasihat selari denga usia yang sudah mencecah remaja..remaja yang baru melangkah untuk menerokai alam..


tak perlu orang lain yang wish birthday eira, cukup bersyukur di hati mama dan papa masih ingat hari ini..

 | masih mengharap sinar mentari menyinari hari ini |

0 comments:

Jika mahu mendapatkan yang soleh, kurangkan sedikit agenda menCARI si Soleh, tetapi berusahalah menJADI yang solehah. Jika inginkan yang solehah, janganlah cerewet sangat menCARI yang solehah, tetapi berusahalah menJADI yang soleh. Bertemu yang solehah, solehahnya dia belum tentu kekal. Bertemu yang soleh, solehnya boleh berubah… kerana si solehah dan si soleh adalah insan biasa. Tetapi jika semua orang fokus kepada JADI dan bukannya CARI, maka ramailah calon, dan mudahlah sedikit kehidupan. Dan kita sendiri tidak bimbang untuk berumah tangga dengan pasangan ‘itu’ walaupun mungkin tidak 100% (30% pun belum tentu) mengenalinya. Apa yang nak dibimbangkan, kita berkahwin sebagai sebahagian daripada proses untuk MENJADI, bukan MENCARI...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...