assalamualaikum

Sunday, 1 July 2012

mimpi ada kebenarannya

assalamualaikum..

agak bosan kelas pendidikan Islam, suara ustaz slow sangat..eira tetap fokus biarpun benak sudah jauh menerawang di angin lalu..
entah apa yang ustaz cakap, campur-campur topiknya, tapi eira tertarik sangat bila ustaz cakap pasal mimpi..ustaz cakap mimpi itu............eira ingatkan ayat ustaz nak cakap 'mainan tidur' tapi ustaz cakap..mimpi itu ada kebenarannya..pening-pening sekejap kepalaku..alamak..so, eira start imbas kembali mimpi-mimpi lama..ada yang syok, ada yang rasa nak menangis..
Rasullullah pernah bersabda :
dalam setiap mimpi ada kebenarannya..wallahualam..
bukan mimpi semasa kita baru nak tidur, itu bukan mimpi..itu adalah lembaga yang melintasi kita..bukan juga mimpi di subuh hari, itu syaitan yang menghempap badan kita agar kita makin terlena dibuai mimpi yang entah apa-apa..


moga mimpi eira jadi kenyataan..lalala..

 | masih dibuai mimpi semalam, aku hanya insan biasa yang penuh khilaf.. maafkan aku dan terima kasih atas segalanya.. |

0 comments:

Jika mahu mendapatkan yang soleh, kurangkan sedikit agenda menCARI si Soleh, tetapi berusahalah menJADI yang solehah. Jika inginkan yang solehah, janganlah cerewet sangat menCARI yang solehah, tetapi berusahalah menJADI yang soleh. Bertemu yang solehah, solehahnya dia belum tentu kekal. Bertemu yang soleh, solehnya boleh berubah… kerana si solehah dan si soleh adalah insan biasa. Tetapi jika semua orang fokus kepada JADI dan bukannya CARI, maka ramailah calon, dan mudahlah sedikit kehidupan. Dan kita sendiri tidak bimbang untuk berumah tangga dengan pasangan ‘itu’ walaupun mungkin tidak 100% (30% pun belum tentu) mengenalinya. Apa yang nak dibimbangkan, kita berkahwin sebagai sebahagian daripada proses untuk MENJADI, bukan MENCARI...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...