PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

assalamualaikum

Sunday 11 May 2014

Nobody perfect

Hari ini..saat ini..aku rasa lega..dua test math cukup beratkan kepala dah selesai..bahagia mungkin..senyum..mungkin..

Aku insan biasa..aku student yang masih banyak lagi kena study..benda kecil itulah yang perlu aku tekankan lagi..aku student..aku tahu mana silap aku..mana ada insan perfect..setiap orang mesti ada jugak careless..

Bukan aku tak mampu..cuma careless..dari tadi cuba pujuk hati..sedapkan hati sendiri..hanya Allah yang tahu apa aku rasa..aku dah usahakan?? Doa..serahkan semua pada yang Esa..

Masih banyak kurang aku..aku takut aku jatuh..aku takut aku tak mampu berdiri..banyak kali sudah kekecewaan menimpa..aku kuat..aku kuat..masih kuat..akan selalu kuat..biarlah, itu silap aku..mungkin ada hikmahNya..

Hari ibu...aku rindu mama..rindu sangat-sangat..kadang memang mama tak faham apa aku lalui..stress as a student..tapi mama setia di sisi..tak pernah mengeluh..senyum..semua positif..

Serius, aku letih..aku letih pujuk diri..pujuk hati..moga sem ni lebih baik..moga aku kuat lalui semuanya

0 comments:

Jika mahu mendapatkan yang soleh, kurangkan sedikit agenda menCARI si Soleh, tetapi berusahalah menJADI yang solehah. Jika inginkan yang solehah, janganlah cerewet sangat menCARI yang solehah, tetapi berusahalah menJADI yang soleh. Bertemu yang solehah, solehahnya dia belum tentu kekal. Bertemu yang soleh, solehnya boleh berubah… kerana si solehah dan si soleh adalah insan biasa. Tetapi jika semua orang fokus kepada JADI dan bukannya CARI, maka ramailah calon, dan mudahlah sedikit kehidupan. Dan kita sendiri tidak bimbang untuk berumah tangga dengan pasangan ‘itu’ walaupun mungkin tidak 100% (30% pun belum tentu) mengenalinya. Apa yang nak dibimbangkan, kita berkahwin sebagai sebahagian daripada proses untuk MENJADI, bukan MENCARI...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...