PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

assalamualaikum

Wednesday 7 May 2014

busy week, perhaps

Assalamualaikum..dah nak dekat pukul 11:00 malam..masih setia menghadap laptop..kalau selama ni memang waktu ni dah siap-siap nak tidur..aisshhh

okay lah..sekarang ni pun tengah study untuk test lab esok, terabur sekali sebab tak ada complete note..start bila pulak Lab ada note..hahaha..

minggu lepas sedap sangat cuti kan, minggu ni penuh dengan dugaan..dugaan biasa bagi insan yang bergelar pelajar..kena pandai adapt semua kesulitan..

naik aje cuti, test physical chemistry menjengah..aucakk..semalam dah selamat jawab, entah okay ke tidak..dah lepas pun, tapi semalam kelas calculus sampai pukul 7.20 malam, memang penat..test physical chemistry pukul 8:00 malam..senyum aje lah..

esok test lab, pukul 2.00 petang..nak baca apa eh? pejam celik pejam celik..serius, blur..haha..nasib baik quiz calculus cancel..ada hikmahNya..jumaat malam ada test engineering ethics..itu pun tak baca apa-apa lagi..bab-bab membaca ni buat eira lemah semangat ni..dah baca tapi tetap jugak tak faham..

paling mencabar minda, hari ahad, hujung minggu..sepatutnya tidur tak ingat dunia, tapi ada dua test..test calculus dan ODE..memang eira ni suka cari nahas..dua subjek math ambik serentak..inilah padahnya, pandai buat, pandailah tanggung ye sayang..keep smiling baby...
itu belum story lagi pasal jadual exam..memang pagi petang, dua subjek dalam sehari..nanti story dalam entri lain lah..hehe

kalau minggu ni minggu test, minggu depan minggu presentation..bahan untuk presentation pun langsung tak sempat nak siapkan apa-apa..harap eira kuat nak lalui semua dugaan..

tiap hujung minggu ada program ke situ ke sini..tak boleh lari dah..dah set jadual, full tiap hujung minggu..no relax okay?

dah, stop eira..sambung balik study untuk test lab esok..masih tercari-cari apa yang nak kena baca ni...

| study week, nak balik rumah, okay tak eh? |

0 comments:

Jika mahu mendapatkan yang soleh, kurangkan sedikit agenda menCARI si Soleh, tetapi berusahalah menJADI yang solehah. Jika inginkan yang solehah, janganlah cerewet sangat menCARI yang solehah, tetapi berusahalah menJADI yang soleh. Bertemu yang solehah, solehahnya dia belum tentu kekal. Bertemu yang soleh, solehnya boleh berubah… kerana si solehah dan si soleh adalah insan biasa. Tetapi jika semua orang fokus kepada JADI dan bukannya CARI, maka ramailah calon, dan mudahlah sedikit kehidupan. Dan kita sendiri tidak bimbang untuk berumah tangga dengan pasangan ‘itu’ walaupun mungkin tidak 100% (30% pun belum tentu) mengenalinya. Apa yang nak dibimbangkan, kita berkahwin sebagai sebahagian daripada proses untuk MENJADI, bukan MENCARI...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...