PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

assalamualaikum

Monday 5 March 2012

nukilan dulu dan sekarang

assalamualaikum..

jari-jemari eira hari ini ringan sangat nak menaip..sebenarnya bukan menaip di sini tetapi menaip sebuah novel..percaya tak? eira karang sebuah novel? hahaha..rasa macam tak logik saja kan..

sedap, tak sedap itu belakang kira..biarlah apa sekalipun komen yang eira dapat, insyaAllah eira akan perbaik di masa hadapan mungkin..

eira masih lagi menaip..baru dalam proses..tapi sebentar tadi eira buka semula novel yang pernah eira karang..novel yang tidak pernah akan siap.. :( rasanya tahun 2008, masa itu eira dan kawan eira gatal nak menulis disebabkan form 2 paling banyak masa lapang..hahaha..belajar malas sangat!

lain sangat cara penyampaian novel eira yang lama..bagi eira,yang lama lebih menarik berbanding novel yang sedang eira karang..mungkin sudah lama sangat eira tak menulis tiba-tiba nak menulis..langsung tak romantis sangat..huhuhu, mungkin juga novel lama banyak kenangan, banyak memori yang tersendiri tersimpan di sebaliknya..
insyaAllah, eira tetap akan simpan novel yang tidak pernah akan siap itu sebagai satu kenangan..eira akan cuba kupas semula idea-idea lama yang penat lelah cikgu eira ajar..semoga novel yang eira karang ini akan diterima dan mendapat komen dan respons yang terbaik untuk eira perbaik pada masa hadapan...insyaAllah


| sesiapa punya pendapat, jom kongsi dengan EIRA |

0 comments:

Jika mahu mendapatkan yang soleh, kurangkan sedikit agenda menCARI si Soleh, tetapi berusahalah menJADI yang solehah. Jika inginkan yang solehah, janganlah cerewet sangat menCARI yang solehah, tetapi berusahalah menJADI yang soleh. Bertemu yang solehah, solehahnya dia belum tentu kekal. Bertemu yang soleh, solehnya boleh berubah… kerana si solehah dan si soleh adalah insan biasa. Tetapi jika semua orang fokus kepada JADI dan bukannya CARI, maka ramailah calon, dan mudahlah sedikit kehidupan. Dan kita sendiri tidak bimbang untuk berumah tangga dengan pasangan ‘itu’ walaupun mungkin tidak 100% (30% pun belum tentu) mengenalinya. Apa yang nak dibimbangkan, kita berkahwin sebagai sebahagian daripada proses untuk MENJADI, bukan MENCARI...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...