assalamualaikum

Saturday, 25 February 2012

keputusan SPM 2011 bila ?

assalamualaikum

kadang-kadang hari berlalu tanpa eira sedar..dalam sedar tak sedar bulan Februari sudah nak sampai penghujung..sekejap saja masa berlalu..

walau muka selamba dan seakan tidak cakna, hati eira berdebar sakan..kawan-kawan dah sibuk bercakap tentang result SPM..ada yang gentar, ada juga yang nak menangis..eira? serius, berdebar yang amat !

macam-macam ramalan tarikh result akan keluar..hmm, ada yang kata 22/3 atau 23/3..ada juga yang cakap result akan keluar lebih awal..sumber ?ada yang kata daripada guru-guru..itu yang buat eira makin menghitung hari..asyik menatap kalendar..takut silap hari bulan..

ada yang kata result diawalkan sebab pilihan raya bulan 3..alamak, diri masih mamai dibuai keselesaan cuti panjang..tapi tadi mama cakap, pilihan raya tunda bulan 6..aikk, yang mana satu betul ?

apa-apa pun, eira tak kisah..moga result eira terbaik..bila-bila keputusan SPM akan keluar, insyaAllah, eira akan siapkan diri eira..dari segi mental dan fizikal..

tiada sesiapa yang inginkan saat sedih datang dalam hidup kita, tapi kita harus akur dengan kehendakNya..sebaliknya, semua inginkan kejayaan bila sebut pasal 'result'..
Ya Allah, berikan aku kejayaan..jauhkanlah aku dari sebarang kecelakaan.. berikanlah aku ketabahan andai duka mengundang.. kuatkanlah aku untuk reda dengan segala yang berlaku...jangan biarkan aku sedih.. Ya Allah, berikanlah aku kemenangan di dunia dan akhirat.. berikanlah aku peluang agar mama dan papa tersenyum bahagia apabila result aku diumukan.. moga kebaikan dilimpahkan saat keputusan SPM 2011 dikeluarkan

 | berdebar menghitung hari |

1 comments:

Jika mahu mendapatkan yang soleh, kurangkan sedikit agenda menCARI si Soleh, tetapi berusahalah menJADI yang solehah. Jika inginkan yang solehah, janganlah cerewet sangat menCARI yang solehah, tetapi berusahalah menJADI yang soleh. Bertemu yang solehah, solehahnya dia belum tentu kekal. Bertemu yang soleh, solehnya boleh berubah… kerana si solehah dan si soleh adalah insan biasa. Tetapi jika semua orang fokus kepada JADI dan bukannya CARI, maka ramailah calon, dan mudahlah sedikit kehidupan. Dan kita sendiri tidak bimbang untuk berumah tangga dengan pasangan ‘itu’ walaupun mungkin tidak 100% (30% pun belum tentu) mengenalinya. Apa yang nak dibimbangkan, kita berkahwin sebagai sebahagian daripada proses untuk MENJADI, bukan MENCARI...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...