assalamualaikum

Saturday, 27 December 2014

Banjir 2014

Assalamualaikum. Cuti study week melepak dekat rumah. Hehe.

Rumah eira tak banjir pun sebenarnya. Rumah mak sedara yang banjir. Ni dah masuk seminggu air naik.

Tiap petang kerja eira ikut papa tengok air banjir. Kadang pelik jugak, tengok berita banjir makin teruk tapi sini tak hujan pun. Macam pesta tengok bebudak main air banjir. Jangan sampai lemas sudah dik oi.

Kerang banyak naik kat pantai dungun. Kami adik beradik diberi amaran keras, " jangan pergi pantai! " Aduh, papa ni tak sporting ah. Oh my.....

Ok, harini naik faber round area banjir. Hooorraaayyyy. Even takut air, aku buat bajet berani. Air naik sekerat dada. Itu dada cousin lelaki. Kalau aku lah kan rasa cecah kepala jugak.

0 comments:

Jika mahu mendapatkan yang soleh, kurangkan sedikit agenda menCARI si Soleh, tetapi berusahalah menJADI yang solehah. Jika inginkan yang solehah, janganlah cerewet sangat menCARI yang solehah, tetapi berusahalah menJADI yang soleh. Bertemu yang solehah, solehahnya dia belum tentu kekal. Bertemu yang soleh, solehnya boleh berubah… kerana si solehah dan si soleh adalah insan biasa. Tetapi jika semua orang fokus kepada JADI dan bukannya CARI, maka ramailah calon, dan mudahlah sedikit kehidupan. Dan kita sendiri tidak bimbang untuk berumah tangga dengan pasangan ‘itu’ walaupun mungkin tidak 100% (30% pun belum tentu) mengenalinya. Apa yang nak dibimbangkan, kita berkahwin sebagai sebahagian daripada proses untuk MENJADI, bukan MENCARI...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...