assalamualaikum

Friday, 11 April 2014

Happy Birthday mama

Assalamualaikum..alhamdulillah, syukur..hari ini masih mampu tersenyum melihat dunia..

Hari ni birthday mama..semalam tepat jam 12 malam sibuk eira wish kat mama..mama senyap aje..mungkin terharu..hehe..Rasa macam mama baru 30 an..hahaha..awet muda lagi..

Eh, nak cerita pasal mama, adik, cucu mama..hahaha..rasa nak pecah perut pun ada..mama tetiba cakap, adik panggil mama, mama marah aje..jawab garang je..kalau cucu dia panggil..ma..ma..mama..dia jawab ye sayang mama..mari kat mama sayang..aku dah ketawa...mama ajuk adik cakap..biasalah anak bongsu, manja kan..

Hari tu eira panggil mama, mama jawab "hmmmm" tapi nadanya tinggi...terus eira buat-buat menangis macam cucu mama..eira pun jerit panggil adik...adikkkk..mama marah kakak..kalau cucu dia panggil, ye sayang mama...huwaaa....

Even 10 kali sebentar pun cucu mama panggil, mama tetap akan jawab dengan manja..ya sayang mama, mari dekat mama sayanggg...huhuhu..dah nampak mama depan mata tapi tetap panggil mama..ma..ma..mama..kadang eira pulak naik muak dengar..hisshhh..bestnya jadi cucu mama

Itulah kasih seorang ibu..kasih seorang nenek kepada cucu..even bukan cucu kandung..cucu yang dah dijaga dari kecil..apa yang eira perasan, cucu mama lebih kepada mama walaupun mak sendiri depan mata..hairan aku..itu mama aku lah..haaaa..

0 comments:

Jika mahu mendapatkan yang soleh, kurangkan sedikit agenda menCARI si Soleh, tetapi berusahalah menJADI yang solehah. Jika inginkan yang solehah, janganlah cerewet sangat menCARI yang solehah, tetapi berusahalah menJADI yang soleh. Bertemu yang solehah, solehahnya dia belum tentu kekal. Bertemu yang soleh, solehnya boleh berubah… kerana si solehah dan si soleh adalah insan biasa. Tetapi jika semua orang fokus kepada JADI dan bukannya CARI, maka ramailah calon, dan mudahlah sedikit kehidupan. Dan kita sendiri tidak bimbang untuk berumah tangga dengan pasangan ‘itu’ walaupun mungkin tidak 100% (30% pun belum tentu) mengenalinya. Apa yang nak dibimbangkan, kita berkahwin sebagai sebahagian daripada proses untuk MENJADI, bukan MENCARI...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...