assalamualaikum

Sunday, 13 April 2014

bila dah habis

Assalamualaikum..sedih tetiba menjengah hati..wahh, jiwang bangat sih..tapi inilah hakikatnya..merindu tanpa kata..kalaulah boleh putar balik masa lalu

Yes, memang dah habis cuti midsem seminggu..seminggu tu kejap sangat..pejam celik pejam celik dah habis, mulalah kena datang semula ump..Allahu rabbi..serius, tak puas lagi cuti..tak puas lagi nak peluk mama..rasa nak teriak

Cuti seminggu dengan azam nak belajar masak, tapi agak hampeh..tetiba balik nak masak, tercengang semua family..ahhh, sibuk siapkan keperluan adik nak pergi belajar..shopping sakan pusing satu bandar cari barang..aiseeehh, kakak ke adik yang nak shopping? habis bajet bulan ni..huhuhu..
Okay lah, semalam masak ayam ikut buku resepi..mama senyum aje..tolong-tolong sikit anak dara ni seorang..memang tak pandai kan nak potong ayam..alhamdulillah, tak sia-sia eira beli buku resepi..tapi, bila entah nak bukak semula buku tu..nanti bila dah jejak kaki rumah mak mentua kut..hahahaha..

|angin, tiupkanlah kerinduan ini pada mama dan papa..aku rindu mereka|

0 comments:

Jika mahu mendapatkan yang soleh, kurangkan sedikit agenda menCARI si Soleh, tetapi berusahalah menJADI yang solehah. Jika inginkan yang solehah, janganlah cerewet sangat menCARI yang solehah, tetapi berusahalah menJADI yang soleh. Bertemu yang solehah, solehahnya dia belum tentu kekal. Bertemu yang soleh, solehnya boleh berubah… kerana si solehah dan si soleh adalah insan biasa. Tetapi jika semua orang fokus kepada JADI dan bukannya CARI, maka ramailah calon, dan mudahlah sedikit kehidupan. Dan kita sendiri tidak bimbang untuk berumah tangga dengan pasangan ‘itu’ walaupun mungkin tidak 100% (30% pun belum tentu) mengenalinya. Apa yang nak dibimbangkan, kita berkahwin sebagai sebahagian daripada proses untuk MENJADI, bukan MENCARI...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...